Algemene voorwaarden Smid Management
www.dithaddenwenietwillenmissen.nl
dithaddenwenietwillenmissen@gmail.com
06-12216871
KvK nr. 87350408
Definities
1. Smid Management: Smid Management, gevestigd te Hillegom.
2. Klant: degene met wie Smid Management een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Smid Management en klant samen.
4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op aankopen op de website.
2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en
schriftelijk zijn overeengekomen.
3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene
voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
Prijzen
1. Alle prijzen die Smid Management hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en
exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-,
verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders
overeengekomen.
2. Alle prijzen die Smid Management hanteert voor zijn producten, op zijn website of
die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Smid Management te allen tijde wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Smid
Management niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot
stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een
prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een
wettelijke regeling.
Betalingen en betalingstermijn
1. Smid Management zal leveren na betaling via de
website www.dithaddenwenietwillenmissen.nl
Herroepingsrecht
1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen
zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat het product niet is gebruikt
2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan op de dag nadat de
consument product heeft ontvangen van de bestelling
3. De consument moet zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken
via dithaddenwenietwillenmissen@gmail.com.
4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van
zijn herroepingsrecht te retourneren aan Smid Management, bij gebreke waarvan zijn
herroepingsrecht komt te vervallen.
Vergoeding retourkosten
Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige
bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de
volledige bestelling voor rekening van de consument.
Opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming
van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt..
2. Levering vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
Levertijd
1. De door Smid Management opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij
overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen
uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces
volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische) bevestiging heeft gekregen
van Smid Management.
3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op
schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden,
tenzij Smid Management niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn
aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.
Verzendkosten
Verzendkosten zijn voor rekening van Smid Management.
Verpakking en verzending
1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de
klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q.
bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Smid
Management niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
Garantie
1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten,
veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
2. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als
gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of
ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet
duidelijk kan worden vastgesteld.
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn
van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop
deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen
of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.
Vrijwaring
De klant vrijwaart Smid Management tegen alle aanspraken van derden die verband
houden met de door Smid Management geleverde producten en/of diensten.
Klachten
1. De klant dient een door Smid Management geleverd product of verleende dienst zo
spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant
redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Smid
Management daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na
constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3. Consumenten dienen Smid Management uiterlijk binnen 2 maanden na constatering
van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de
tekortkoming, zodat Smid Management in staat is hierop adequaat te reageren.
5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen
partijen.
6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder
geval niet toe leiden dat Smid Management gehouden kan worden om andere
werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Ingebrekestelling
1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Smid
Management.
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Smid
Management ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Aansprakelijkheid Smid Management
1. Smid Management is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt
indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Indien Smid Management aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts
aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de
uitvoering van een overeenkomst.
3. Smid Management is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade,
gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
4. Indien Smid Management aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het
bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald
en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het
schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag
waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Smid Management vervalt in elk geval
12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect
voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het
Burgerlijk Wetboek.
Recht op ontbinding
1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Smid
Management toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij
deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding
niet rechtvaardigt.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Smid Management niet blijvend of
tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Smid Management in
verzuim is.
3. Smid Management heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien
de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt,
dan wel indien Smid Management kennis heeft genomen van omstandigheden die
hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk
zal kunnen nakomen.
Wijziging van de overeenkomst
1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt
om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling
overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
Wijziging algemene voorwaarden
1. Smid Management is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te
vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Smid Management zoveel mogelijk vooraf met de
klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene
voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Overgang van rechten
1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden
worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Smid
Management.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in
artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of
vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet
aan.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een
bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Smid Management bij het opstellen
van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van
toepassing.
2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Smid Management is gevestigd /
praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele
geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Opgesteld in Hillegom op 1 september 2022,